Banner Generator at Voidix.com



четвртак, 6. јануар 2011.

Radim kao konj, a lažem čim zinem

Šampion: Mlađan Dinkić, srpski Baron Minhauzen


Veličina slova: Decrease font Enlarge font
Da li ste ikada videli konja koji laže: Mlađan Dinkić, ljubitelj životinja
Da li ste ikada videli konja koji laže: Mlađan Dinkić, ljubitelj životinja
Photo: FoNet

Nakon intervjua za list „Danas“ pod naslovom „Zbog Tadića sam obećavao 1.000 evra“, ministar ekonomije Mlađan Dinkić potpuno je poludeo: prvo je tvrdio da „Danas“ laže, da nije rekao ono što je rekao, potom je priznao da je rekao što je rekao, ali da mu smeta naslov, onda je u mentalnom raspadu građanima Srbije poručio da ničeg u ovoj državi ne bi bilo – da nije njega, Mlađana. Konačno, sebe je uporedio sa konjem i zahtevao od glasača da ga zbog toga poštuju

Photomontage: Zlica
PRVI ČIN: ŠTA JE DINKIĆ REKAO ZA LIST „DANAS“
*Neispunjeno obećanje o 1.000 evra za akcije ostaje slaba tačka i stranke G17 i vas kao političara.

Znam, potpuno sam svestan toga. Priznajem da sam krajem 2007, kada sam pisao to pismo građanima, bio svestan rizika u koji ulazim. S jedne strane, bio sam potpuno uveren da je moguće dobiti 1.000 evra za besplatne akcije, jer se radi o najvrednijim srpskim preduzećima, ali nisam predvideo svetsku finansijsku krizu, koja je urušila akcije svih kompanija u svetu. Takođe, nisam ni slutio da će NIS biti maltene poklonjen i da će tu propasti deo vrednosti preduzeća. Uostalom, građani će videti koliko će dobiti novca od akcija Telekoma, pa će moći da sude šta bi bilo da je NIS prodavan na transparentnom tenderu. Takođe, još nisu podeljene akcije EPS i drugih kompanija. Na kraju krajeva, znam da ću platiti političku cenu tog tada nesmotrenog političkog obećanja, ali sigurno je da će građani dobiti mnogo više novca od akcija javnih preduzeća nego što sada očekuju.

*Zašto ste uopšte dali takvo obećanje?
Razlog zbog kojeg samo ušao u to političko obećanje je strah da bi Boris Tadić mogao da izgubi predsedničke izbore, raspisane za januar 2008, od Tome Nikolića. Ja to nisam uradio zbog svoje stranke, koja uopšte nije učestvovala na tim izborima, već je podržavala Tadića. Kasnije analize su pokazale da bukvalno tih 100.000 glasova, za koliko je pobedio u drugom krugu, dobrim delom potiču od zajedničkog obećanja, koje sam ja preuzeo lično na sebe, o besplatnim akcijama. Znači, preuzeo sam na sebe obećanje, a preusmerio svu političku korist Tadiću.

*Da li se sada kajete zbog toga?
Ne. Uradio bih to ponovo jer sam, ponavljam, verovao u to. Znao sam da je to politički neoprezno, ali sam se plašio da bi Srbiji bilo mnogo gore da je Nikolić pobedio.

DRUGI ČIN: DS UPOZORAVA DINKIĆA
Potpredsednica Demokratske stranke Jelena Trivan izjavila je da su na poslednjim parlamentarnim izborima sve stranke koje čine vladajuću koaliciju imale sopstveni program i da je zato "neumesno da se bilo ko, pravdajući se zbog neispunjenih obećanja, krije iza imena predsednika Borisa Tadića". Reagujući na izjavu lidera G17 plus Mlađana Dinkića, Jelena Trivan je agenciji Tanjug izjavila da je Tadić na predsedničkim izborima 2004. i 2008. pobedio "zahvaljujući svom ugledu i rezultatima", dodajući: „To što je Boris Tadić danas političar s najvećom podrškom u Srbiji, iz čega i vladajuća koalicija crpi kredibilitet, ne može biti alibi za pokušaje da pojedinci traže izgovor za sopstvene rezultate pozivajući se na njegovo ime. Da li to znači da će se svaki političar koji je preuzeo odgovornost za neku oblast ubuduće pozivati na predsednika svaki put kada neki od ciljeva ne ispuni?“.

Ne skrivaj se iza mog Borisa: Jelena Trivan, predsednikova družbenica
Photo: www.smedia.rs
TREĆI ČIN: NISAM REKAO ONO ŠTO SAM REKAO, MAJKE MI MIROSINKE!
U emisiji „Kažiprst“ Radija B92, Mlađan Dinkić demantovao da je navodno obećao da će građani dobiti od besplatnih akcija 1.000 evra, da bi Boris Tadić pobedio na predsedničkim izborima. On je rekao da su njegovu izjavu iskoristili za manipulacije politički protivnici, koji se plaše rasta rejtinga njegove partije Ujedinjeni regioni Srbije. Dinkić je u emisiji "Kažiprst" rekao da je duboko verovao u to da je moguće da građani dobiju od besplatnih akcija 1.000 evra i da i danas smatra da bi te akcije toliko vredele da nije bilo svetske ekonomske krize, koja nije mogla da se predvidi i koja je višestruko oborila cene svih mogućih akcija u svetu i da NIS nije prodat u bescenje Rusima.

Ističući da mu je žao što je DS na bazi nekorektnog naslova u listu "Danas" (naslov je bio, podsećamo: Zbog Tadića sam obećavao 1.000 evra) izvela zaključke da se iza nekoga zaklanja, Dinkić je naglasio da mu nikada Tadić nije tražio da to obeća, nego da je sam preuzeo svu odgovornost i da sam plaća političku cenu. On je naveo da je objavljena laž konstrukcijom koja implicira da je namerno lagao da bi Tadić dobio izbore, jer to nikada ne bi učinio ni za koga da bi dobio neke političke poene, podsetivši da na predsedničkim izborima nije ni učestvovao i da to obećanje nije bilo namenjeno stranci.
Dinkić je rekao da nije slagao, nego dao pogrešnu procenu, na čiju realizaciju nije mogao uticati i da je potrebno pogledati emisiju "Raspakivanje" RTS od pre mesec dana u kojoj je rekao isto što je izjavio i listu "Danas", a da je, de facto, pomogao Tadiću da dobije izbore, jer je, prema anketama, doprineo da 700.000 ljudi za njega glasa.

Radim kao konj, a pijem kao smuk: Mlađan, maliganski ekspert plus
Photo: BETA
ČIN ČETVRTI: „DANAS“ RASKRINKAO DINKIĆA
Povodom tvrdnji Mlađana Dinkića izgovorenih u jučerašnjem izdanju emisije Kažiprst, Redakcijski kolegijum dnevnog lista “Danas” objavio je sledeće saopštenje.

Mlađan Dinkić, predsednik stranke G17 plus i saveza Ujedinjeni regioni Srbije, pokušao je danas (četvrtak) da iznoseći neistine negira svoju izjavu da je krajem 2007. obećao građanima Srbije 1.000 evra za besplatne akcije javnih preduzeća delom i zbog "straha da bi Boris Tadić mogao da izgubi predsedničke izbore, raspisane za januar 2008, od Tome Nikolića". Ovu tvrdnju, koju su njegovi koalicioni partneri i deo javnosti protumačili kao ozbiljan politički gaf, Dinkić je izrekao u intervjuu listu “Danas”, objavljenom u ponedeljak, 27. decembra.

Dinkić je u sredu, 29. decembra, gostujući u emisiji Kažiprst RTV B92, odgovarajući na pitanja novinarke Danice Vučenić, prvo kazao da je "naslov istrgnut iz konteksta intervjua", da bi odmah potom istakao da nije izjavio "to što piše", da “Danas” "nije korektno preneo to što sam ja rekao", potom da "ja nisam rekao da sam obećao 1.000 evra da bi Tadić pobedio na izborima", zatim da je “Danas” "slagao to", zatim "mogu da puste to što sam ispričao s trake, snimali su ceo intervju i videćete šta sam tačno rekao", a na direktno pitanje novinarke da li je naš list lažirao intervju - "smatram da su zlonamerno napravili naslov, ništa drugo", kao i da smo "napravili konstrukciju koja implicira da sam ja namerno lagao da bi Boris Tadić dobio izbore" i potom "napravili su senzaciju, halabuku, napravili su mi moralni problem".

Iz ovog konfuznog gostovanja Mlađana Dinkića na RTV B92 nije moguće zaključiti čime on zapravo nije zadovoljan. Da li je naš list nešto "slagao", da li neki njegov stav nismo "korektno" preneli, odnosno da li se u intervjuu nalazi nešto što on nije izjavio ili je jedini problem u naslovu koji glasi "Zbog Tadića sam obećavao 1.000 evra".

U vezi s naslovom, situacija je jednostavna. Dinkić ima pravo da njime bude nezadovoljan, ali u kojoj meri taj naslov odražava suštinu njegovog odgovora na pitanje o motivaciji da građanima pre tri godine pruži iznevereno obećanje može lako da se zaključi iz intervjua, koji se nalazi na internet sajtu “Danasa”, u rubrici Politika. Mi smo uvereni da je naslov apsolutno odgovarajući.

Lider G17 plus obrušio se na “Danas” tri dana nakon objavljivanja razgovora s njim. On, niti iko od njegovih saradnika, nije u međuvremenu kontaktirao uredništvo “Danasa” kako bi izneo primedbu, izrazio nezadovoljstvo, zatraži demanti. Naprotiv. Dinkićevi bliski saradnici bili su i te kako zadovoljni i plasmanom intervjua i reakcijama na njega. Toliko o "senzacionalizmu" i "halabuci". Nismo lagali, nismo lažirali, nismo bili zlonamerni, niti smo bilo šta konstruisali. Verno smo preneli sve što je Mlađan Dinkić izjavio, prošlog petka popodne, u svom kabinetu u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja, u razgovoru s našim urednikom Nikolom Tomićem i u prisustvu dvojice svojih saradnika.

Pred Novu godinu uvek mi je ovoliki moral: Dinkić, duhovna jedinica mere
Photo: FoNet/Dragan Antonić

"Baš me briga za politiku, postoji neki moral", rekao je Dinkić u Kažiprstu. Potpuno svesni njegovih političkih problema s koalicionim partnerima i potrebe da im se opravda nemoralno prebacujući odgovornost na medije, nadamo se da Mlađan Dinkić više neće govoriti neistine. Bar kada je o “Danasu” reč. O svemu ostalom, neka građani prosude i presude, saopštio je juče Redakcijski kolegijum “Danasa”.

ČIN PETI: DINKIĆ PIŠE PISMO „DANASU“ – INTERVJU TAČAN, SMETA MI NASLOV
Redakcija “Danasa” zamolila je ministra ekonomije i regionalno razvoja i lidera G17 plus da nam objasni juče iznete tvrdnje da intervju s njim sadrži "laži", da je bilo zlonamernih konstrukcija, da neke rečenice "nisu tačne". Evo šta je Dinkić za “Danas” zvanično odgovorio. "Povodom izjava u emisiji Kažiprst na RTV B92 u kojoj sam, pored ostalih tema, komentarisao intervju dat listu ‘Danas’, objavljen u ponedeljak, 27. decembra ove godine, izjavljujem da su navodi izneti u tekstu tačni i istiniti, ali da je naslov intervjua istrgnut iz konteksta i okolnosti u kojima je intervju dat. Takav naslov poslužio je kao inicijalna kapisla za pokretanje orkestrirane kampanje obeležene snažnom zamenom teza - da sam lagao kada sam govorio o besplatnim akcijama u vrednosti od 1.000 evra. Kao što sam u intervjuu i rekao, duboko sam verovao da će građani dobiti taj iznos, ali na dva događaja - poklanjanje NIS-a u bescenje i svetsku ekonomsku krizu, zaista nisam mogao da utičem. Uostalom, na primeru Telekoma građani će videti kakva je vrednost akcija mogla biti postignuta da je NIS prodat po realnoj ceni, a ne poklonjen direktnom pogodbom. Suštinski gledano, teza da sam lagao oko besplatnih akcija je najobičnija neistina. Da zaključim - niko me nije prisiljavao, ni nagovarao da u javnosti procenjujem vrednost besplatnih akcija. Niko me nije primoravao ni da pišem pismo građanima na ovu temu između dva kruga predsedničkih izbora. Svu odgovornost, u političkom i svakom drugom smislu, preuzeo sam na sebe i ne želim da se zaklanjam iza bilo koga. To nikada nisam činio, ne činim ni sada, a neću činiti ni u budućnosti".

Dinkić napred, ostali stoj: Ministar na radnom mestu
Photo: BJ
ČIN ŠESTI: I KONJE UBIJAJU, ZAR NE
Kako prenosi B92, u najnovijoj izjavi ministar ekonomije Mlađan Dinkić kaže da je verovao u sve što je obećavao, da je radio mnogo više od drugih i pozvao građane da to ocene na izborima: "Ja lično mislim da sam uradio mnogo više od drugih, možda sam i mnogo više počinjao stvari da radim, ali sam radio kao konj".

Ministar ekonomije tvrdi da je dve trećine obećanog posla završio, a da je jedna trećina zavisila od ekonomske krize i uslova na koje on nije mogao da utiče: "Ljudi znaju šta je ko rekao i šta je ko uradio. I kad dođu izbori ljudi će glasati. Evo sad uporedite šta je Dinkić uradio i šta su drugi uradili, ja nemam strah od toga".

On kaže da građani kojima se ne dopada to što je on uradio, treba da izaberu drugog, jer on radi najbolje što može: "Moj odgovor je: da mene nije bilo, vi danas ne biste imali gde da štedite. Sad imate banke koje su normalne, a štednja iznosi sedam milijardi evra. Dinar je koliko toliko stabilan u odnosu na onu hiperinflaciju sa kojom smo startovali. Da nije bilo mene, vi sad ne biste imali PDV i pitanje je da li bismo imali normalno funkcionisanje države. Da nije bilo mene, pitanje je da li bi ti ljudi u Rači imali posao, da li bi ti ljudi u Kuršumliji imali posao".

Da mene nema, ne biste imali s kim da plešete: Mlađan, Džontra
Photo: Stock

On kaže i da je on odgovoran što je sada u Rači radi hiljadu ljudi, a u vreme protesta nije bilo ni jednog zaposlenog i to što je u Novoj Pazovi otvorena fabrika bojlera, a u Leskovcu Falke gradi fabriku tekstila: "Ako to nije dovoljan razlog da me cenite, ako neko hoće da traži sitnice, onda neka glasa za nekog drugog", kaže Dinkić.

Na pitanje da li je lažno obećanje to što je rekao da se neće kandidovati ako Koridror 10 ne bude završen do 2010, i da će Stara planina do 2010. postati najveći zimski centar u Jugoistočnoj Evropi, Dinkić kaže da je "živ čovek" i da su greške u proceni normalne jer niko ne može da predvidi šta će se dešavati: "Ja preuzimam punu odgovornost za stvari koje su u domenu Ministarstva ekonomije. Možda neke stvari ne uradim u roku koji san naveo, ali radim. I ta Stara planina se gradi. Evo pitajte tamo ljude kako je izgledala Stara planina tada kad sam dao obećanje, a kako izgleda sad. Ali ja nisam mogao da predvidim te 2008. godine ekonomsku krizu, da će najveće banke u Americi da propadnu, i da će sve to loše da se odrazi na ekonomiju u Srbiji".

On kaže i da mediji u Srbiji nisu korektni prema političarima, jer svaku tvrdnju računaju kao obećanje. On kaže da neke stvari nije obećao - kao što je naprimer povećanje transfera opštinama, već je izneo kao mišljenje - odnosno da je rekao da bi to trebalo da se desi, ali da su mnogi mediji to shvatili kao obećanje. "Kada kažem da bi trebalo povećati transfere opštinama, to nije obećanje. To je moje mišljenje. Ja nisam ministar finansija i ne mogu da odgovaram za to. Prihvatam punu odgovornost samo za ono što se tiče ministarstva ekonomije", rekao je ljutito Dinkić.

star
Oceni
4.39

Архива чланака

Powered By Blogger

FACEBOOK