Banner Generator at Voidix.com



субота, 1. јануар 2011.

Gugl: Opušteno na vrh sveta


Ekskluzivno - Predstavnici "Gugla" objašnjavaju sistem rada. Mnogo Srba već radi za najboljeg poslodavca na svetu. Budućnost se zove "Gugl TV"

TO što je na novinarski imejl, poslat na adresu jedne od najvećih kompanija na svetu, odgovoreno posle samo nekoliko minuta, nije bilo baš toliko čudno. Navikao je, valjda, taj čuveni "Gugl" da ga pitaju sve i svašta. Ali, ko se ne bi iznenadio što je ljubazan otpozdrav na naše pismo pisano na engleskom stigao odgovor na - srpskom jeziku?

Bilo bi mi drago da govorim za "Novosti" - poručila nam je Kristina Radosavljević-Šilađi, menadžer komunikacije za zemlje u razvoju iz budimpeštanskog biroa "Gugla". U te države, barem što se tiče interneta, spada i Srbija...

&
O kompaniji iz Mauntan Vjua, zadnja pošta Silikonska Dolina - mesto gde se kuje budućnost čovečanstva - napisano je zaista mnogo.
VREME ZA INOVACIJU SVI zaposleni u centrali, nazvanoj "Guglpeks", ugovorom se obavezuju da jedan radni dan u nedelji provedu - ne radeći ništa. U "Guglu" to zovu "vreme za inovaciju". Koliko je ta tehnika motivacije uspešna, pokazuje i činjenica da su neka od najpopularnijih rešenja nastala baš na ovaj način.

Od jednostavnog pretraživača interneta, stvorenog u zadimljenoj studentskoj sobi Lerija Pejdža i Sergeja Brina, na Stenfordu, u ranu zimu 1996, "Gugl" je postao gigant vredan 40 milijardi dolara, sa godišnjim "čistim" dobitkom od pet ili šest milijardi "zelembaća", i jedan od najpoznatijih svetskih brendova.

Pa ipak, nešto drugo već godinama više impresionira građane Srbije. Posebno one zaposlene, koji svaki bogovetni dan "od devet do pet" provode u sterilnim kancelarijama, opterećeni besmislenim birokratskim pravilima, naterani da nose neudobna odela, i da često sklanjaju pogled od šefa.

U "Guglu" sve to izgleda mnogo drugačije. Hodnicima svih njihovih predstavništava - a ima ih na desetine, širom sveta - šetaju mladi ljudi u šarenim havajskim košuljama, šorcevima i papučama. Tamo nije važno kako se zovete, kog ste pola, kako ste obučeni, kada dolazite na posao (i s kim), a kada sa njega odlazite. Možete bukvalno da radite šta želite - dok god završavate zadatke na vreme.

GUGLOVANJE PREMA svim relevantnim istraživanjima, "Gugl" je pretekao "Koka-kolu", "Marlboro" ili "Majkrosoft" kao najveći brend na svetu. Ali, on je ušao i u svakodnevni govor - kako na engleskom tako i na srpskom. Nije, tako, više neobično da u autobusu gradskog prevoza čujete stariju gospođu kako nekome kaže da će prvom prilikom "izguglati" recept za kolače...

Koliko je taj "raj" daleko od nas? Verovali ili ne, možda i ne toliko mnogo. Kristina Radosavljević-Šilađi kaže da "Gugl", koji ima predstavništva u većini zemalja istočne Evrope (poslednje je otvoreno u Rumuniji, pre nekoliko dana), stalno procenjuje mogućnosti za nova tržišta. Ipak, dodaje da konkretnih planova vezanih za Srbiju još nema.

- Nažalost, nemam ni tačan broj o tome koliko državljana Srbije radi za "Gugl", ali ih ima mnogo - objašnjava ona. - I mnogi od naših produkata su već lokalizovani za Srbiju. Trudićemo se i dalje da što više njih "progovori" srpski u bliskoj budućnosti.

Čak i u novim "biroima", "Gugl" ne odustaje od svoje filozofije.

- Svako ko radi za firmu ima punu podršku da eksperimentiše. Mnogi od naših najuspešnijih proizvoda su izrasli iz ovakvih eksperimenata. Filozofija "Gugla" je da kolegama nudi sve što je potrebno na radnom mestu, tako da oni ne moraju da brinu o banalnim problemima, nego se koncentrišu na važne stvari - objašnjava ona. - To znači da svi "gugleri" dobijaju besplatnu, i to odličnu hranu, masažu, frizera, a kolege mogu da dovode pse na posao, i da u pauzi igraju odbojku ili stoni fudbal...

DUH VREMENA NA KRAJU godine, "Gugl" uvek pregleda trendove u internet pretrazi, i prikazuje ih na svom sajtu "Cajtgajst". Zasad ne postoje detaljni podaci za Srbiju, ali će i naša zemlja uskoro biti uključena u merenje "duha vremena". U "Guglu" nam kažu da ovi trendovi daju prilično dobru sliku o jednom društvu: kakvi smo na internetu, takvi smo i u pravom životu.

Do ovog sna, ipak, nije lako doći. "Gugl" svake nedelje dobija na hiljade prijava za posao, i ima veoma detaljnu proceduru zapošljavanja. Kristina, Srpkinja rođena u Budaeršu nadomak Pešte, morala je da prođe kroz "samo" sedam intervjua!

- Kompanija mora da bude sigurna da će novi radnici imati solidno obrazovanje i iskustvo, ali i da su otvoreni za nove ideje, da su inovativni i da preuzimaju inicijativu.

Možda i zato ekonomska kriza, zbog koje su grcale i mnogo "tradicionalnije" kompanije, nije toliko uticala na "Gugl".

- Onlajn - oglašnjavanje je, izgleda, otpornije na krize nego ostali poslovni segmenti - objašnjava naša sagovornica. - Mi ponovo rastemo: u poslednjem kvartalu smo primili 1.200 novih kolega, i nastavićemo sa zapošljavanjem. U centru filozofije "Gugla" su reči "Ne čini zlo".

"Gugl" je dosad oblikovao internet, a sada želi da promeni svet. I to prilično bukvalno. Nedavno je predstavljen "Gugl TV", projekat koji objedinjuje televizor i pretraživač interneta. To bi, možda, moglo da dođe glave "klasičnoj" televiziji, jer će ljudi moći da biraju šta će da gledaju.

- To je novi pokušaj da ljudi dođu do informacija koje im trebaju onda kada im trebaju, i to koristeći bilo koji uređaj, poput mobilnog telefona ili TV ekrana. Ljudi koriste internet u različite svrhe, a mi ćemo im nuditi mogućnost da to rade i na različite načine.



Архива чланака

Powered By Blogger

FACEBOOK